Wprowadzenie w świat języka programowania poprzez zabawę.
Rozwijanie analitycznego i logicznego myślenia oraz precyzyjnego prezentowania myśli i pomysłów.
Trenowanie umiejętności rozwiązywania problemów - myślenie komputacyjne.
Nauka algorytmicznego podejścia do zadań.
Odpowiedzialne i pożyteczne wykorzystywanie tableta lub laptopa do celów edukacyjnych.
Nauka współpracy z innymi.
Nasze ZAbawy
"Nauka pisania programów to gimnastyka dla mózgu. Pozwala wypracować umiejętność efektywnego myślenia o rzeczach niezwiązanych z informatyką"
Bill Gates
Człowiek najlepiej przyswaja sobie wiedzę kiedy wykonywane czynności sprawiają mu przyjemność.
Postęp i rozwój nowoczesnych technologii powoduje, że znaczącą rolę na rynku pracy pełnią osoby o kompetencjach z zakresu informatyki. Już dziś w Polsce brakuje ok. 50 tys. wykwalifikowanych specjalistów z branży IT, natomiast w całej Unii Europejskiej aż 900 000 tys. Nie zatrzymamy postępu dlatego też musimy aktywnie włączyć się w edukację informatyczną najmłodszych.
Już od kilku lat informatyka jest przedmiotem obowiązkowym w szkole podstawowej, jednak praktyka szkolna jeszcze nie wypracowała dobrych wzorców prowadzenia zajęć, zwłaszcza jeżeli chodzi o pierwszy etap edukacyjny - klasy 1-3. Co więcej, wydaje się, że aktualne programy zajęć i podręczniki nie nadążają za rozwojem technologii i umiejętnościami uczniów. Tematyka zajęć w klasach 1-3 koncentruje się na rysowaniu czy korzystaniu z edytora tekstu. Umiejętności te są szybko przyswajane przez uczniów, proponowane ćwiczenia w posługiwaniu się myszką czy rysowaniu prostych elementów szybko się nudzą i pojawia się konieczność wprowadzania tematów bardziej zaawansowanych a jednocześnie dostosowanych do wieku uczniów i odpowiednio atrakcyjnych.
Podobnie w klasach 4-6 większość zajęć poświęcona jest edytorowi tekstu, tworzeniu prezentacji czy tworzeniu grafiki rastrowej.
Propozycja nowej podstawy programowej z informatyki wprowadza do szkoły naukę programowania i to już od najmłodszych klas. Propozycja jest ambitna, jednak w polskiej, i nie tylko, praktyce szkolnej brak jest szerszych doświadczeń z realizacji tego typu zajęć obowiązkowych dla wszystkich uczniów. Większość doświadczeń pochodzi z zajęć pozalekcyjnych, na które serdecznie ZAPRASZAMY.
Dzieci w wieku szkolnym wykazują bardzo duże zainteresowanie komputerami i tabletami. My nauczymy je, jak mądrze z nich korzystać.
452
KODUJĄCYCH
13
ILOŚĆ KURSÓW W TYGODNIU
Strona stworzona w kreatorze www WebWave.